Efekt, do którego dąży każdy, kto zaczyna pozycjonować stronę internetową, to po prostu wyższa (jak najwyższa) pozycja w wyszukiwarce. Wyższa pozycja gwarantuje bowiem lepszą widoczność, co przekłada się na większą ilość wyświetleń strony. Użytkownicy zaczynają sami na nią natrafiać i dzięki temu są w stanie przeprowadzać na niej różne akcje – dokonywać zakupu produktów albo umawiać się na skorzystanie z usług. Pozycjonowanie stron www w końcowym rozrachunku ma więc przyczynić się do wzrostu ogólnych przychodów firmy. Aby więc dać sobie dostęp do tych większych pieniędzy, warto pozycjonowaniem się zająć, a zwłaszcza jego absolutnie najważniejszym segmentem, jakim jest content.

Brak treści – czym skutkuje?

Jeśli nie zadba się o treści występujące na stronie internetowej, nie można będzie oczekiwać, że ktokolwiek zdoła tę stronę wypozycjonować. Z takim zadaniem nie poradziłyby sobie nawet najlepsze agencje, albowiem porządnych treści nie da się zastąpić niczym innym – nawet jakościowymi linkami pochodzącymi ze sprawdzonym i uznanych przez Google źródeł. Content jest zresztą najlepszym środowiskiem do wykorzystania podstawowych technik dobrego pozycjonowania. Nawet blog o treściach biznesowych i firmowych www.artbiznes.pl zaznacza, że każda firmowa strona internetowa powinna zadbać o wysokiej jakości treści. Po prostu treści służą przecież do umieszczania różnych słów kluczowych. A im więcej się ich ma i im dłuższe one są, tym więcej słów kluczowych można w nie wpleść i to w taki sposób, by wyglądały one naturalnie i nie zostały przechwycone przez Google.

Algorytmy Google w SEO

Algorytmy wykorzystywane na co dzień przez wyszukiwarki internetowe mają woje sposoby na to, by sprawdzić, czy treści ze strony generują na niej ruch, czy może wręcz skłaniają użytkowników do szybszego zamknięcia okna i całkowitego opuszczenia witryny. Pozycjonowanie stron internetowych nie może się udać bez zadbania o content. Za sprawą atrakcyjnych i przekazujących coś treści można zatrzymać użytkownika na dłużej i doprowadzić do tego, że spędzi on znacznie więcej czasu na stronie, a może nawet przejdzie do jej kolejnych zakładek (tak bardzo mu się ona spodoba) lub przekaże ją innym.